background image

37A-2

COMENZI ELEMENTE MECANICE

Compensator de frânare

37A

Vehiculele echipate cu ABS nu au compensator.

Blocaţi pedala pentru a limita scurgerea.

DEMONTARE

a Puneţi vehiculul pe un elevator cu două coloane.

a Debranşaţi cele patru conducte de frână (1).

a Scoateţi tija (2) a compensatorului trenului spate.

a Demontaţi şuruburile (3) de fixare a compensatorului

de frânare.

REMONTARE

a Procedaţi în ordinea inversă demontării.

a Efectuaţi o purjare a circuitului de frânare

(consultaţi 30A, Generalităţi, Purjare circuit de
frânare
).

a Strângeţi la cupluri:

racordurile de conductă de pe compensator

(14 N.m),

şuruburile de fixare a compensatorului

(12 N.m).

a Efectuaţi un control al compensatorului de frânare.

CONTROL

I - PRINCIPIU DE CONTROL

a Citirea presiunii se efectuează în X prin comparaţie

între presiunea pe roţile spate şi o presiune dată pe
roţile faţă.

a Reglajul permite să ajustaţi presiunea spate în

funcţie de presiunea faţă.

Reglajul acţionează simultan asupra celor două
corpuri.

În caz de presiune incorectă pe unul singur dintre
cele două corpuri, înlocuiţi compensatorul.

Scule şi dispozitive specializate indispensabile

Fre. 1085-01

Manometru de control
presiune circuit de
frânare de la 0 la
2 5 0  

b a r i .   S c h i m b

pentru Fre.1085

Cupluri de strângerem

racorduri de conductă
de pe compensator

14 N.m

şuruburi de fixare a
compensatorului

12 N.m

108925

2

1

1

3

Notă:

Controlaţi obligatoriu cele două circuite.

Faţă dreapta/spate stânga şi faţă stânga/spate
dreapta.