background image

30A-3

GENERALITĂŢI

Lichid de frână

30A

PERIODICITATE DE ÎNLOCUIRE LICHID DE FRÂNĂ

Tehnologia frânelor noastre, şi în special, a frânelor
noastre cu discuri (pistoane cu cavităţi care transmit
slab căldura, cantitate scăzută de lichid în cilindru,
etriere culisante care evită să aibă o rezervă de lichid
în zona cel mai puţin răcită a roţii), ne permite să
respingem la maxim riscul de «vapor-lock», chiar în
cazul unei utilizări intensive a frânelor (zonă montană).
Lichidele de frână actuale suportă totuşi o degradare
uşoară în cursul primelor luni de utilizare ca urmare a
unei uşoare prize de umiditate. Ceea ce determină să
se recomande o schimbare a lichidului: consultaţi
carnet de întreţinere al vehiculului.

1 - Completare nivel

Uzura plăcuţelor de frână provoacă o scădere
progresivă a nivelului lichidului de frână în rezervorul
său.

Nu compensaţi această scădere, nivelul este restabilit
în momentul următoarei schimbări a plăcuţelor. Nivelul
lichidului de frână nu trebuie totuşi să coboare sub
reperul minim.

2 - Lichid de frână omologat

Amestecul în circuitul de frânare a două lichide de frână
necompatibile poate antrena riscuri importante de
scurgeri datorate în principal deteriorării cupelelor.

Pentru a evita astfel de riscuri, limitaţi-vă obligatoriu la
lichidele de frână controlate şi omologate de
laboratoarele noastre şi conforme cu norma
SAE J 1703-DOT4.

Pentru o utilizare optimă a frânării, RENAULT
recomandă un lichid de frână cu vâscozitate slabă la
rece (maxim 750 mm

2

 / s la - 40°C).