INJECŢIE BENZINĂ
Diagnosticare - Funcţionare sistem
17B
17B-22
EMS 31-32
Nr. Program: E1
Nr. Vdiag: 15
Diagnosticări catalizator
Scopul diagnosticării catalizatorului este de a detecta o disfuncţionare care provoacă o depăşire a pragului OBD
prin emisiile de poluanţi hidrocarbonaţi.
Capacitatea de stocare de oxigen a catalizatorului este indicatorul stării sale. Atunci când catalizatorul
îmbătrâneşte, capacitatea sa de stocare de oxigen scade în acelaşi timp cu capacitatea de a trata gazele poluante.
CONDIŢII DE INTRARE ÎN DIAGNOSTICARE
Diagnosticarea catalizatorului nu va putea fi efectuată decât după o temporizare a funcţionării motorului determinată
în tabelul următor, dacă, condiţiile preliminare punerii contactului sunt întrunite şi păstrate:
– nici o pană electrică,
– recunoaştere cilindru efectuată,
– nici un rateu de combustie detectat,
– să nu existe nici o diagnosticare catalizator de la punerea contactului,
– să se fi efectuat programările,
– buclă principală şi buclă dublă activă,
– temperatură apă mai mare de 75°°°°C.
DETECTARE PANĂ
Diagnosticarea se efectuează pe un palier stabilizat în al 5-lea raport la 70 km/h. Atunci când condiţiile de intrare în
diagnosticare sunt realizate, timpi de excitaţie a îmbogăţirii sunt aplicaţi, ceea ce are drept efect trimiterea de rafale
de oxigen în catalizator. Dacă, catalizatorul este bun, absoarbe oxigenul şi tensiunea sondei de oxigen aval rămâne
la o valoare medie. Dacă este uzat, respinge oxigenul şi sonda de oxigen începe să bată. Tensiunea sondei de
oxigen oscilează. Dacă pana este confirmată de trei ori consecutiv, indicatorul luminos OBD se aprinde.
Durata testului nu va putea depăşi o durată de 52 s.
Dacă după test, testerul de diagnosticare a înregistrat o pană funcţională a catalizatorului, consultaţi
metoda de diagnosticare asociată acestui simptom.
CONFIRMARE REPARAŢIE
Motor
Viteză (km/h)
Turaţie
(rot/min)
Presiune
Colector
(mbari)
Durată de
Stabilizare (s)
Timp înainte de
Autorizare
(min.)
K7M
63/130
1856/3808
400/750
11
17
K7J
63/130
1856/3808
380/650
11
17
ATENŢIE
La sfârşitul fiecărui test, este obligatoriu să nu întrerupeţi contactul înainte de a citi rezultatul pe testerul
de diagnosticare. Orice întrerupere a contactului antrenează o interpretare proastă a rezultatelor.
– ET103: Diagnosticare catalizator înregistrată
– ET107: Diagnosticare catalizator efectuată
– Nici o pană funcţională catalizator detectată.
ACTIV
ACTIV