background image

INJECŢIE BENZINĂ

Diagnosticare - Funcţionare sistem

17B

17B-22

EMS 31-32

Nr. Program: E1

Nr. Vdiag: 15

Diagnosticări catalizator

Scopul diagnosticării catalizatorului este de a detecta o disfuncţionare care provoacă o depăşire a pragului OBD 
prin emisiile de poluanţi hidrocarbonaţi.

Capacitatea de stocare de oxigen a catalizatorului este indicatorul stării sale. Atunci când catalizatorul 
îmbătrâneşte, capacitatea sa de stocare de oxigen scade în acelaşi timp cu capacitatea de a trata gazele poluante.

CONDIŢII DE INTRARE ÎN DIAGNOSTICARE

Diagnosticarea catalizatorului nu va putea fi efectuată decât după o temporizare a funcţionării motorului determinată 
în tabelul următor, dacă, condiţiile preliminare punerii contactului sunt întrunite şi păstrate:
– nici o pană electrică,
– recunoaştere cilindru efectuată,
– nici un rateu de combustie detectat,
– să nu existe nici o diagnosticare catalizator de la punerea contactului,
– să se fi efectuat programările,
– buclă principală şi buclă dublă activă,
– temperatură apă mai mare de 75°°°°C.

DETECTARE PANĂ

Diagnosticarea se efectuează pe un palier stabilizat în al 5-lea raport la 70 km/h. Atunci când condiţiile de intrare în 
diagnosticare sunt realizate, timpi de excitaţie a îmbogăţirii sunt aplicaţi, ceea ce are drept efect trimiterea de rafale 
de oxigen în catalizator. Dacă, catalizatorul este bun, absoarbe oxigenul şi tensiunea sondei de oxigen aval rămâne 
la o valoare medie. Dacă este uzat, respinge oxigenul şi sonda de oxigen începe să bată. Tensiunea sondei de 
oxigen oscilează. Dacă pana este confirmată de trei ori consecutiv, indicatorul luminos OBD se aprinde.

Durata testului nu va putea depăşi o durată de 52 s.

Dacă după test, testerul de diagnosticare a înregistrat o pană funcţională a catalizatorului, consultaţi 
metoda de diagnosticare asociată acestui simptom.

CONFIRMARE REPARAŢIE

Motor

Viteză (km/h)

Turaţie 

(rot/min)

Presiune 

Colector 

(mbari)

Durată de 

Stabilizare (s)

Timp înainte de 

Autorizare 

(min.)

K7M

63/130

1856/3808

400/750

11

17

K7J

63/130

1856/3808

380/650

11

17

ATENŢIE
La sfârşitul fiecărui test, este obligatoriu să nu întrerupeţi contactul înainte de a citi rezultatul pe testerul 
de diagnosticare. Orice întrerupere a contactului antrenează o interpretare proastă a rezultatelor.

– ET103: Diagnosticare catalizator înregistrată
– ET107: Diagnosticare catalizator efectuată
– Nici o pană funcţională catalizator detectată.

ACTIV
ACTIV