background image

INJECŢIE BENZINĂ

Diagnosticare - Funcţionare sistem

17B

17B-21

EMS 31-32

Nr. Program: E1

Nr. Vdiag: 15

Diagnosticări de detectare rateuri de combustie

Diagnosticarea poate detecta de exemplu:
– o înfundare sau o înecare a bujiei,
– o înfundare sau o derivă a debitului injectoarelor,
– o disfuncţionare a sistemului de alimentare (regulator de presiune, pompă de benzină,...),
– o conectică proastă a circuitelor de benzină şi de injecţie (bobină secundară...).

Diagnosticarea este realizată prin măsurarea variaţiilor vitezei instantanee de rotaţie a motorului.
Observarea unei căderi de cuplu permite recunoaşterea combustiilor proaste.

Această diagnosticare este aproximativ continuă pe ansamblul unui rulaj. Nerealizarea sa sau recunoaşterea unui 
defect antrenează inhibarea celorlalte diagnosticări OBD.

Această diagnosticare permite să diagnosticaţi două tipuri de defecte:
– rateurile de combustie destructori care antrenează distrugerea catalizatorului şi care provoacă o aprindere 

clipitoare şi imediată a indicatorului luminos OBD,

– rateurile de combustie poluanţi care antrenează o depăşire a pragului de poluare OBD, şi care provoacă o 

aprindere a indicatorului luminos OBD dacă detectarea are loc timp de trei rulaje consecutive.

CONDIŢII DETECTARE

Înainte de a începe, controlaţi ca programările să fi fost bine efectuate. Condiţiile preliminare punerii contactului şi 
cele actuale trebuie de asemenea să fie întrunite.

Verificaţi stările: 

– ET014 Recunoaştere cilindru 1 = EFECTUAT şi
– ET202 Diagnosticare OBD rateu de combustie înregistrată = ACTIV

Detectarea este efectuată imediat ce temperatura apei este mai mare de 75°°°°C, pe trei turaţii de utilizare între ralanti 
şi 4500 rot/min.

Acum este posibil să efectuaţi testul menţinând motorul la ralanti pe o durată de 11 min.

Dacă după test, testerul de diagnosticare a înregistrat rateuri de combustie, consultaţi metoda de 
diagnosticare asociată acestui simptom.

CONFIRMARE REPARAŢIE

ATENŢIE
La sfârşitul fiecărui test, este obligatoriu să nu întrerupeţi contactul înainte de a citi rezultatul pe testerul 
de diagnosticare. Orice întrerupere a contactului antrenează o interpretare proastă a rezultatelor.

– ET14: Recunoaştere cilindru 1
– ET202: Diagnosticare OBD rateu de combustie înregistrată
– Nici o pană detectată şi indicator luminos OBD stins

EFECTUAT
ACTIV