background image

INJECŢIE BENZINĂ

Diagnosticare - Funcţionare sistem

17B

17B-12

EMS 31-32

Nr. Program: E1

Nr. Vdiag: 15

Corectare turaţie ralanti

LEGĂTURĂ PRESOSTAT DIRECŢIE ASISTATĂ - CALCULATOR INJECŢIE 
(Dacă vehiculul este echipat cu direcţie asistată)

Calculatorul de injecţie primeşte o informaţie de la presostatul de direcţie asistată (vizibilă pe testerul de 
diagnosticare). Aceasta depinde de presiunea care există în circuitul hidraulic şi de fluiditatea lichidului de direcţie 
asistată. Cu cât presiunea este mai ridicată, cu atât pompa de direcţie asistată absoarbe energia.

Turaţia de ralanti este susceptibilă de a fi adusă la aproximativ 100 rot/min suplimentare pe anumite versiuni.

CORECTARE ELECTRICĂ ÎN FUNCŢIE DE TENSIUNE BATERIE ŞI DE BILANŢ ELECTRIC

Această corectare are drept scop să compenseze scăderea de tensiune datorată pornirii consumatorului atunci 
când bateria este slab încărcată. Pentru aceasta, turaţia de ralanti este mărită, permiţând astfel să crească rotaţia 
alternatorului şi, în consecinţă, tensiunea bateriei.

Cu cât tensiunea este mai mică, cu atât corectarea este mai importantă. Corectarea turaţiei este variabilă. Ea 
începe atunci când tensiunea devine mai mică de 12,8 V. Corectarea începe de la turaţia de ralanti nominală şi 
poate atinge maxim 150 rot/min suplimentare.