background image

19A-7

RĂCIRE

Golire - umplere circuit de răcire

K7J, şi 710 ≠ K7M, şi 710

19A

Înaintea intervenţiei, protejaţi accesoriile electrice
utilizând saci de plastic.

GOLIRE - CLĂTIRE

a Puneţi vehiculul pe un elevator.

a Demontaţi protectorul de sub motor.

a Deschideţi:

- circuitul de răcire la nivelul Duritului inferior al

radiatorului de răcire cu ajutorul dispozitivului (Mot.
1202-01) sau (Mot. 1448),

- vasul de expansiune şi şurubul de purjare pentru a

goli circuitul.

a Reînchideţi şurubul de purjare.

a Repuneţi Duritul inferior fără colier.

a Umpleţi circuitul cu apă de la robinet pentru o clătire.

a Dislocaţi Duritul inferior.

a Deschideţi şurubul de purjare.

a Suflaţi aer comprimat în circuit prin orificiul supapei

vasului de expansiune pentru a goli maximul de apă.

a Repuneţi Duritul inferior şi colierul său.

UMPLERE

a

a Deschideţi obligatoriu şurubul de purjare (1).

Scule şi dispozitive specializate indispensabile

Mot. 1202-01

Cleşte pentru colier
elastic (model mare)

Mot. 1448

Cleşte la distanţă
pentru colier elastic

ATENŢIE

- Efectuaţi golirea cu motorul călduţ.

- Efectuaţi clătirea şi umplerea cu motorul călduţ

sau rece.

- Nu clătiţi niciodată un motor cald (risc de şoc

termic major).

Notă:

- Nu strângeţi şuruburile de purjare.

- Circularea se face în continuu în radiatorul de

încălzire (radiatorul de încălzire contribuie la
răcirea motorului).

ATENŢIE

Motorul trebuie să fie oprit şi sistemul de aer
condiţionat dezactivat, pentru a nu exista nici un
motoventilator în funcţiune de la începutul
operaţiei.

108561

1