background image

17B-33

INJECŢIE BENZINĂ

Diagnosticare detectare rateuri de combustie

L90, şi K7J, şi 710 ≠ L90, şi K7M, şi 710

17B

PENTRU VEHICULELE ECHIPATE CU O.B.D:

Diagnosticarea poate detecta de exemplu:

- o înfundare a bujiei,

- o înfundare sau o derivă a debitului injectoarelor,

- o disfuncţionare a sistemului de alimentare (regulator

de presiune, pompă de benzină, ...),

- o  conectică proastă a circuitelor de benzină şi de

injecţie (bobină secundară...).

Diagnosticarea este realizată prin măsurarea variaţiilor
vitezei instantanee de rotaţie a motorului.

Observarea unei căderi de cuplu permite
recunoaşterea combustiilor proaste.

Această diagnosticare este aproximativ continuă pe
ansamblul unui rulaj. Nerealizarea sa sau
recunoaşterea unui defect antrenează inhibarea
celorlalte diagnosticări O.B.D.

Această diagnosticare permite să diagnosticaţi două 
tipuri de defecte:

- rateurile de combustie destructori care antrenează

distrugerea catalizatorului. Ele provoacă o aprindere
clipitoare şi imediată a martorului luminos O.B.D.

- rateurile de combustie poluanţi care antrenează o

depăşire a pragului de poluare O.B.D. Ele provoacă o
aprindere a martorului luminos O.B.D dacă
detectarea are loc timp de trei rulaje consecutive.

I - CONDIŢII DETECTARE

Înainte de a începe, controlaţi ca programările să fi fost
bine efectuate. Condiţiile preliminare la punerea
contactului şi actuale trebuie de asemenea să fie
reunite.

Verificaţi stările:

ET014 « Recunoaştere cilindru 1 »: « EFECTUAT »,

ET202 « Diagnosticare O.B.D rateu de combustie

luată în consideraţie »: « ACTIV ».

Detectarea este efectuată imediat ce temperatura apei
este mai mare de 75 °C, pe trei turaţii de utilizare între
ralanti şi 4500 rot/min.

Acum este posibil să efectuaţi testul menţinând motorul
la ralanti pe o durată de 11 min.

Dacă după test, testerul de diagnosticare a identificat
rateuri de combustie (consultaţi MR 390, 17B, Injecţie
benzină, Tabel recapitulativ defecte
).

II - CONFIRMARE REPARAŢIE

Verificaţi stările:

ET014 « Recunoaştere cilindru 1 »: « EFECTUAT »,

ET202 « Diagnosticare O.B.D rateu de combustie

luată în consideraţie »: « ACTIV ».

Nici o pană detectată şi martor luminos O.B.D stins.

ATENŢIE

La sfârşitul fiecărui test, este obligatoriu să nu
întrerupeţi contactul înainte de a citi rezultatul pe
testerul de diagnosticare. Orice întrerupere a
contactului antrenează o interpretare proastă a
rezultatelor.