background image

17B-28

INJECŢIE BENZINĂ

Corectare turaţie de ralanti

L90, şi K7J, şi 710 ≠ L90, şi K7M, şi 710

17B

I - LEGĂTURĂ PRESOSTAT DE DIRECŢIE 
ASISTATĂ - CALCULATOR INJECŢIE (DACĂ 
VEHICULUL ESTE ECHIPAT CU DIRECŢIE 
ASISTATĂ)

Calculatorul de injecţie primeşte o informaţie de la
presostatul de direcţie asistată (care poate fi vizualizată
pe  testerul de diagnosticare). Aceasta depinde de
presiunea care există în circuitul hidraulic şi de
fluiditatea lichidului de direcţie asistată. Cu cât
presiunea este mai ridicată, cu atât pompa de direcţie
asistată absoarbe mai multă energie.

Turaţia de ralanti este susceptibilă să fie adusă la
aproximativ  100 rot/min  suplimentare pe anumite
versiuni.

II - CORECTARE ELECTRICĂ ÎN FUNCŢIE DE 
TENSIUNE BATERIE ŞI DE BILANŢ ELECTRIC

Această corectare are drept scop să compenseze
scăderea de tensiune datorată pornirii consumatorului
atunci când bateria este slab încărcată. Pentru
aceasta, turaţia de ralanti este mărită, permiţând astfel
să crească rotaţia alternatorului şi, în consecinţă,
tensiunea bateriei.

Cu cât tensiunea este mai mică, cu atât corectarea este
mai importantă. Corectarea turaţiei motorului este deci
variabilă. Ea începe atunci când tensiunea devine mai
mică de 12,8 V. Corectarea debutează de la turaţia de
ralanti nominală şi poate atinge maxim 150 rot/min
suplimentare.