background image

10A-103

ANSAMBLU MOTOR ŞI PARTE INFERIOARĂ MOTOR

Carter cilindri: Reasamblare

K7J, şi 700 sau 701 sau 710 ≠ K7M, şi 702 sau 703 sau 704 sau 710 sau 720 sau 744 sau 745 sau 746 sau 790

10A

I - REMONTARE POMPĂ DE ULEI

a Remontaţi:

- pinionul de antrenare,

- lanţul pompei de ulei,

- pompa de ulei.

a Strângeţi la cuplu şuruburile pompei de ulei (de la

22 la 27 N.m).

Scule şi dispozitive specializate indispensabile

Mot. 1129-01

Dispozitiv de montare
simering arbore cotit
lângă volant (simering
80 x 100 x 8) 
(motoare E şi K)

Mot. 1385

Dispozitiv de montare
simering arbore cotit
lângă distribuţie 
(35 x 47 x 7)

Mot. 582-01

Sector de imobilizare
volant motor 
(motoare K)

Mot. 1677

Sector de imobilizare
volant motor 
(motoare F)

Emb. 1518

Colecţie de centrori ai
discurilor de ambreiaj

Cupluri de strângerem

şuruburi pompă de ulei

de la 22 la 27 N.m

şuruburi carter de
închidere arbore cotit

12 N.m

şuruburi M6 pompă de
apă

12 N.m

şuruburi M8 pompă de
apă

22 N.m

şuruburi carter inferior
de ulei

8 N.m

şuruburi carter inferior
de ulei

14 N.m

senzor detonaţie

20 N.m

senzor de presiune ulei

de la 30 la 35 N.m

şurub tub de intrare apă

22 N.m

şuruburi volant motor

de la 50 la 55 N.m

şuruburi mecanism de
ambreiaj

de la 18 la 22 N.m

103287

Notă:

- Suprafeţele de îmbinare ale carterului cilindrilor

şi ale carterului de închidere arbore cotit trebuie
să fie curate, uscate şi fără grăsime (evitaţi
urmele de degete).

- Un surplus de produs de etanşare la aplicare

poate provoca o revărsare a acestui produs în
momentul strângerii pieselor. Amestecul
produs-fluid poate antrena o degradare a
anumitor elemente (motor, radiator,...).