background image

INSTRUMENT TABLOU DE BORD

Diagnosticare - Funcţionare sistem

83A

Diagnosticare - Funcţionare sistem

1. FUNCŢIONARE INDICATOARE CU ACE

Vitezometru

Informaţia de viteză vehicul este transmisă tabloului de bord printr-o legătură filară. 
Informaţia este produsă de un senzor de pe cutia de viteze.

Indicator turaţie motor

Informaţia turaţie motor este transmisă tabloului de bord printr-o legătură filară (informaţie furnizată de calculatorul 
de injecţie).

2. FUNCŢIONARE CALCULATOR DE BORD

Bargraf temperatură apă

Informaţia de temperatură apă este transmisă tabloului de bord printr-o legătură filară. 
Informaţia este produsă de senzorul de temperatură apă.
La peste 115 °°°°C (inclusiv), toate segmentele sunt aprinse împreună cu martorul luminos pentru alertă.
De la 105 °°°°C (inclusiv) până la 115 °°°°C (exclusiv), nouă segmente sunt aprinse.
De la 80 °°°°C (inclusiv) până la 105 °°°°C (exclusiv), şase segmente sunt aprinse.
De la 50 °°°°C (exclusiv) până la 80 °°°°C (exclusiv), trei segmente sunt aprinse.
Toate segmentele sunt stinse la o temperatură mai mică de 50 °°°°C.

Bargraf nivel de carburant şi martor luminos pentru alertă nivel minim de carburant

Martorul luminos deplasat "nivel minim alertă carburant" se aprinde de îndată ce pragul de rezervă este atins şi 
există stingerea a nouă segmente ale bargrafului.

Calculul nivelului de carburant şi gestionarea martorului luminos se fac prin tratarea informaţiei filare a jojei de 
carburant.

REMARCĂ PARTICULARĂ REFERITOARE LA FUNCŢIONAREA LA PUNEREA CONTACTULUI

Există un auto-test de 3 s al martorului luminos "alertă nivel minim de carburant" la punerea contactului.
Caz 1: dacă joja de carburant este conectată dar nivelul de carburant din rezervor este mai mic decât pragul de 
rezervă, menţinerea aprinderii martorului luminos după 3 s depinde de informaţia nivel de carburant (aplatizată şi 
care ţine cont de recalaje).
Caz 2: dacă joja de carburant nu este conectată şi dacă este vorba de prima punere a contactului împreună cu 
defectul, există mai întâi o clipire rapidă de 2 s a martorului luminos "alertă nivel minim de carburant" apoi după 
1 min 40 s maxim (timp de detectare a unui defect), există stingere a bargrafului de nivel de carburant apoi 
aprinderea continuă a martorului luminos nivel minim de carburant.
Caz 3: dacă joja de carburant nu este conectată şi dacă martorul luminos era deja aprins înainte de această punere 
a contactului, există menţinere a aprinderii martorului luminos " alertă nivel minim de carburant" apoi după 1 min 
40 s
, există stingerea tuturor segmentelor bargrafului.

Tdb L90

83A-9